לבטח עלתה במוחכם התובנה שיש

לכל בעל עסק בימינו – "פייסבוק בעסק".

הלייק עבר מהעולם הוירטואלי אל העולם הפיזי שלנו

לחצן הלייק - משנה עולמות

מעולם לא הבנתם מה זו המפלצת הזו, שחולשת על כל חלקה, טובה או לא טובה.

מעולם לא חשתם צורך להתערות בזה, מאז ומתמיד בחלתם בזה, אבל הנה זה – כולם אומרים לכם שאתם "חייבים" פייסבוק.

אבל האם שאלתם את עצמכם מה זה בדיוק ולמה אתם צריכים דף עסקי בפייסבוק?

הנה מספר עצות / רעיונות / תירוצים / אמתלות לשאלה "למה אני צריך פייסבוק?" וכמובן "מי צריך אותו?" כפי שמתארת הכותרת.

אז נתחיל:

א. סביר להניח, שהלקוחות הנוכחיים שלכם שם וסביר עוד יותר להניח, שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם גם שם – בפייסבוק!

ב. הלקוחות שלכם מבלים שם די הרבה, לפעמים יותר מאשר עם הילדים / הנכדים / הדודים / הנינים ועם כל אחד אחר – הם כל הזמן בפייסבוק!

ג. החברים של הלקוחות שלכם גם שם… חברים שעשויים להתעניין בדברים דומים לאלו שהלקוחות שלכם מתעניינים בהם… אז הגיע הזמן שהחברים של הלקוחות יכירו אתכם. כשהם יראו שהלקוחות שלכם כבר לקוחות שלכם, זה יעשה להם חשק להפוך להיות לקוחות שלכם ולכל הפחות – יגרום להם ליצור קשר עם הלקוחות שלכם ולשאול עליכם – גדול, לא ????

כמובן, שאם פינקתם את הלקוחות שלכם בשירות טוב או מוצר טוב – תקבלו ח"ח… אם לא, אז לא תקבלו כלום, לא לקוח נוסף ולא ח"ח.

לייק הוא לא סתם... הוא אומר משהו למישהו

אהבתי. זה כל כך פשוט אבל כל כך משפיע

ד. "הספורט הלאומי" היום הוא לא כדורסל או כדורגל, אלא ללחוץ על כפתור ה"לייק" !!! בלי משים, לאחרונה, מתוך אינסטינקט, התחלתי לעשות לייקים גם בעולם הפיזי – ממש לא אני, אבל מה לעשות – מבינים אותי יותר היום 😉

בעבר, כדי ליצור קהל שבוי, צריך היה להזמין את הקהל לאולם סגור, לנעול את הדלת (שחלילה מישהו לא יקבל רעיונות) – כמובן, שהשירותים היו צריכים להיות בסביבה, ואז אתם פוצחים במסרים השיווקיים שלכם, מרדימים או יפים ככל שיהיו.

היום, הבחירה היא כולה של הצרכן / הגולש / הלקוח הפוטנציאלי – הוא עושה לייק מתי שבא לו. אם לא בא לו – הוא "מתעלם" – מונח ששונה מ"סירוב" שהיה בעבר קשה מדי לגולשים ולאחרונה כאמור הוא עודן להתעלמות. פשוט תתעלם – אתה חולם – הוא לא באמת ביקש ממך לעשות לייק לדף המזעזע שלו (שאתה לא כל כך מבין איך אתה קשור לנושא של הדף).

ה. שוחחתי עם אנשים רבים שלא מתקרבים לרדיוס של הכתובת face… – הם בהכחשה / הדחקה – מה שתרצו. אבל, הם בעלי עסקים – הם צריכים להיות נגישים לקהל הלקוחות שלהם, לא? אז… יש 2 אפשרויות:

האחת – לנהל דף אוהדים עם הפצעה של כניסות רק לצרכי קידום העסק – לדף האוהדים, לדפים הקשורים לעסק שלכם וכדי…

ומבלי להתעסק עם הבגד החדש שלבשת היום והילד שוב איחר לגן, כי המטפלת של השכנה בחלון הראשון משמאל בדיוק החליטה לקפוץ… לא מהגג, אליך… אז זה גזל לך את כל הזמן ולא יצא לך להיכנס ל"פייס"…

האחרת – לתת למישהו אחר לנהל את הדף – שותף עסקי שמעורה בעניין, בן / בת הזוג אבל השתדלו לתת את הטיפול לאנשים המתאימים לאופי שלכם ושל העסק שלכם. קיימת גם האפשרות להעביר את הטיפול לאנשי שיווק בפייסבוק…

ו. אנשים אוהבים לשתף – הטיול האחרון בחו"ל, השיחה עם ורדה המהממת, טלפון שנותק לאחר נסיון ליצור קשר עם בר רפאלי, ביקור במרפאה לצורך שלא נדבר עליו כאן…

זו עובדה, זו המהות של הפייסבוק. לכן, כשמשתפים, נוצרת אינטראקציה (Engagement – המינוח המקצועי והחוץ לארֶצי) בין אנשים. מסתבר, שאנחנו לא תמיד (הדגשתי – "לא תמיד" – שמתם לב שהדגשתי "לא תמיד"?) רוצים לשמור בבטן. היי – זו המהות של תוכניות ה"אופרה ווינפרי" וכל אלו שנחשפים, בצורה כזו או אחרת, בציבור הרחב.

ז. לא כולם רואים הכל – בעידן בו קמה לפייסבוק תחרות לכאורית בצורתה של Google+, פייסבוק מבצעים שינויים הנוגעים לנושא הפרטיות והפכו את העניין למטרה ראשונה במעלה. לכן, כיום, ניתן למדר את החברים שלכם בסוגי המידע שמועבר. כלומר, אם רציתם להפנות פוסט מסויים לקהל מסויים – כתבו את הפוסט, סמנו את הקבוצות שאליהן אתם מעוניינים להפנות את הפוסט – ושלחו!

ח. חשוב להגדיר לעצמכם מטרות ולחפש את הדפים הרלוונטיים בפייסבוק וליטול חלק בפעילות שלהם.

ט. המאמרים שלכם נקראים יותר טוב שם, ב- FaceBoo…

י. הרחיבו את מעגלי ההיכרויות שלכם וקהלים חדשים שעשויים להיות רלוונטיים מבלי שכלל חשבתם עליהם – הכלל אומר "ככל שתשלח יותר מכתבים כך תקבל יותר תגובות מהמכתבים".

בשורה התחתונה – אתם צריכים פייסבוק. נקודה. רק כדי להיראות, לכל הפחות.

השפעת הרשתות החברתיות על העולם כולו

כל העולם כולו גשר צר מאוד - בעזרת רשתות חברתיות

אז לא תגיבו כמו השכן שלכם או המתחרה שלכם. לפעמים זה עדיף, כי אולי הוא תקוע בלי הרבה עבודה ומחפש ריגושים בפייסבוק לצרכי "ריפוי בעיסוק" ותו לא.

באמת – מספיק שתיצרו נוכחות – עדיף על פני הכל!

 גלגול – מקדמים אותך ברשת האינטרנט

Galgool – Promoting YOU Online

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to trucks, infiniti suv and toyota suv