כולנו מסכימים שהאינטרנט זה מדיום / מדיה שאי אפשר להתעלם ממנה. זהו כלי שאנחנו, כבעלי עסקים, חייבים להעזר בו לקידום העסק שלנו.

הנה, אנחנו נפגשים כאן, באתר שלי, לאחר שהגעתם אליי דרך המלצה, חיפוש מילה מסויימת בגוגל, פייסבוק, טוויטר מאתר שקישר אל האתר שלי ונחשפים למה שיש לי להציע לכם. בלי מחוייבות, בלי איש מכירות, בלי מתווכי ביניים – רק אני, אתם והמחשב שלכם (הוא שותף חשוב, כמובן).

וזה כנראה חלק בלתי נפרד מפעולות השיווק שאתם נדרשים לבצע עבור העסק שלכם. למה? כדי לגייס לקוחות חדשים, אנחנו צריכים להגיע לשווקים חדשים ולמקומות שלא שמעו עלינו ועל מה שאנחנו מציעים. לכן, רצוי לחשוב על אפיקים אחרים. קרי – הרחבת "המעגל השיווקי".

כשהתחלתי ללמוד את נושא השיווק, שאל המרצה את הכיתה "מהו שיווק?". למרות שהכיתה הייתה בעלת "אוריינטציה שיווקית", אף אחד לא ידע להגדיר את המושג בצורה מדוייקת (גם אני, מודה "ועוזב את ירוחם" – מהבושה של "מה יגידו הירוחמים?").

לבסוף, לאחר שהעביר אותנו לבטים ונסיונות לפצח את החידה הסבוכה, ההסבר למושג "שיווק" היה ששיווק הינו "מכלול הפעולות הננקטות על ידי המשווק על מנת לגרום לאדם לצרוך מוצר מסויים".

כלומר, השיווק אינו המכירה עצמה. יכול להיות מצב בו אנחנו לא נצטרך "למכור" לאותו אדם. הוא פשוט יקנה.

אז איך בכל זאת יוצרים אצל האדם את הרצון לצרוך את המוצר שלנו? אנחנו צריכים להבין קודם כל מה הוא רוצה? שימו לב, זה לא בהכרח אומר שהוא צריך את מה שהוא רוצה…

כאן נכנס האינטרנט לתמונה.

הידעתם?

גוגל שולט ב- 90 אחוזים מהחיפושים ברשת האינטרנט בישראל (בארה"ב, עד כמה שידוע לי, מדובר באחוז נמוך מזה – "רק" 60 אחוזים).

כ- 90 אחוזים מהאנשים שרוצים לצרוך מוצר כלשהו מתחילים בחיפוש המוצר או השירות במנוע חיפוש.

עם זאת, היקף המכירות המבוצעות כיום באינטרנט הוא נמוך ורוב האנשים עדיין מעדיפים לבצע רכישות OFFLINE, כלומר, פיזית ולא וירטואלית – מגמה שלדעת כותב שורות אלה תשתנה עם חלוף הזמן. אגב, לגבי הפרסום באינטרנט – 55% מתקציב הפרסום הכולל באנגליה מוקצה לפרסום באינטרנט, לעומת כ- 14% בישראל. מהפכת הפרסום באינטרנט עוד לפנינו. אז הרתמו כבר עכשיו לתהליך, כי כרגע זה משתלם ולא כל כך יקר.

לכן, אם תהיו שם, במעגל הקנייה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם, סביר להניח שהוא ייקח אתכם בחשבון כאשר ירצה לבצע את הרכישה בפועל. למה "רכישה בפועל"? כי תהליך הרכישה, לעיתים, הוא "תהליך" ולא תמיד הוא מתבצע באותו הרגע בו הרוכש נחשף למוצר שלכם. עם זאת, ככל שייחשף יותר למוצר או השירות אותו אתם מציעים, סביר להניח שבסופו של יום – הוא גם יקנה – מכם! למה? כי אתם תהפכו אט אט למותג בתודעה שלו.

בהצלחה.

גל 

Galgool – Promoting YOU Online

גלגול – מקדמים אותך ברשת האינטרנט

 

(ההסמכות מטעם Google ב- Google Adwords  ו- Google Analytics)

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to trucks, infiniti suv and toyota suv