אני מקווה שכל מי שהגיע למאמרון זה, כבר קרא את החלקים האחרים: חלק א' וחלק ב'. אם לא – כדאי לכם.

טוב, נתחיל?

כדי לפתוח קמפיין בגוגל, אנחנו צריכים חשבון גוגל.

לרוב האנשים הנורמטיביים יש חשבון גוגל. לאחרים יש חשבון בוואלה. לפסיכים (כמוני) יש גם וגם.

למי שאין חשבון גוגל, ניתן לפתוח חשבון גוגל בחיפוש של google adwords במנוע החיפוש.

אחרי שפתחנו חשבון גוגל, יש לגשת לפתיחת חשבון ב- Google Analytics (זה חינם – על חשבון גוגל – תרתי משמע!). לעניין זה אני אקדיש מאמרון נפרד, אבל רק אציין, שגוגל אנליטיקס מאפשר לנו לבצע מעקב מדוקדק אחר הפעילות והתנועה באתר שלנו (בלי כל קשר לקמפיין פרסומי – חבר'ה – זה בחינם, לא תקחו?). בלעדיו – האתר שלכם לא שווה הרבה – ממש כך – לא פחות ולא יותר.

שימו לב, שאתם נדרשים לשתול קוד מעקב בתוך כל אחד מהדפים באתר שלכם. כדי לעשות זאת, כדאי להעזר בשירותיו של בונה האתר שלכם או החברה שמעניקה לכם את השירות של מערכת ניהול התוכן. כמובן, שקיימת האפשרות השלישית – שתעשו זאת אתם. בקיצור – מישהו צריך לעשות את זה, אחרת זה לא עובד.

אחרי שפתחנו גוגל אנליטיקס, יש לפתוח חשבון Google Webmaster Tools, שנקרא בעברית "כלי מנהלי האתרים" (גם זה חינם – גם על חשבון גוגל וגם תרתי משמע!). גם כאן תדרשו לשתול קוד או דף או לבצע אימות לבעלות על האתר – העזרו בשירותיו של בונה האתרים או כל מי שיכול לסייע לכם בעניין זה. המאמץ כדאי. כלי זה יאפשר לכם לעקוב אחר מילות המפתח שמזהה גוגל באתרכם ומאפשר לכם לראות איך גוגל רואה אתכם במנוע החיפוש שלו (וזה חשוב). כלי זה נועד בעיקר לקידום האורגני, אך בהמשך (לא בפרק זה, אלא בפרקים הבאים) נסביר איך כלי זה יכול לשמש גם בקידום הממומן.

אחרי שפתחנו חשבון גוגל, יש לגשת לפתיחת חשבון ב- Google Adwords – מערכת הפרסום בגוגל. למי שלא יודע איפה מופיעות הפרסומות של מנוע החיפוש של גוגל (חוץ ממנוע החיפוש, יש גם פרסומות ברשת התוכן, עליה נדבר בעתיד), אתם מוזמנים להציץ בתמונה הבאה:

מלבן א – מופיע מעל תוצאות החיפוש הטבעיות / אורגניות של גוגל – אלו קישורים ממומנים, שגוגל "בוחר" מתוך כלל המפרסמים, בשל איכות גבוהה של המודעה או ציון משוקלל גבוה שהוא העניק למילת המפתח או למודעה עצמה (זה נשמע סינית? אני אבהיר בהמשך – בפרקים הבאים). המודעה העליונה ביותר היא 1 והמודעה השלישית היא 3. לעיתים, גוגל אינו מציג מודעות במיקומים אלו ולעיתים מדובר ב"יחידי סגולה" שמקבלים את הקרדיט / הצ'ופר הזה – זה מאוד תלוי במודעה ובדירוג שלה בעיני גוגל.

מלבן ב' – גם אלו הם קישורים ממומנים והם נספרים כ-4 עד 11. בעצם, ניתן להציג בכל הופעה כזו של תוצאות חיפוש – עד 11 קישורים ממומנים – 11 בעלי עסקים שיתחרו על תשומת ליבו של הגולש / כותב השאילתא.

דרך אגב, בחיפוש באנגלית הסדר הוא הפוך, אם שמתם לב – מלבן ב' מופיע בצד ימין.

תהליך הרישום למערך הפרסום של גוגל – GOOGLE ADWORDS:

א. קודם כל, אתם נשאלים שאלה ישירה מאוד – על חשבון המייל שלכם. אל תתביישו, גם ככה גוגל יודעים עלינו הרבה (לעיתים אני סבור שזה יותר מ"יותר מידיי") – אז הזינו את המייל שלכם .

ב. הגעתם לדף האדוורדס (ADWORDS) בשעה טובה. הקליקו על "יצירת מסע פרסום חדש". מומלץ שהקמפיין הראשון שלכם יהיה על המוצר הכי טוב שלכם / השירות הכי טוב שלכם.

תנו כותרת מתאימה לקמפיין. אם מדובר בעסק למכירת אופנועים – בחרו את האופנוע או הקטגוריה הכי נמכרת אצלכם בעסק, לדוגמא "אופנוע 125 סמק".

שימו לב – גוגל מאפשרים לכם ללמוד עוד קצת על הפרסום באדוורדס באמצעות וידאו והנחיות בכתב של איך להתחיל את הצעדים הראשונים שלכם (זה, במקרה שההסבר שלי לא מניח את דעתכם).

ג. בחרו את איזור הזמן שלכם. זהו קטע מאוד חשוב ביצירת הקמפיין. רוב הנתונים שתזינו במהלך ניהול הקמפיין ניתנים לשינוי, חוץ מאיזור הזמן. באופן טבעי, אם אתם מנהלים את הקמפיין בישראל, רצוי שתבחרו באיזור הזמן של ישראל ואת המטבע הישראלי, כחישובים לעלויות הקמפיין.

עם זאת, לעיתים, רוצים להתכוונן לאיזור זמן אחר, כי כל הקמפיין שלכם מופנה לחו"ל, נגיד ארה"ב. רק במקרים אלו כדאי לקבוע את איזור הזמן לארה"ב (ולבחור מטבע אמריקני אם צריך). אם מדובר בקמפיין שחלקו בישראל וחלקו בחו"ל, מומלץ לקבוע איזור זמן – ישראל בלבד!!! חשוב!!!

ד. תנו שם לקמפיין. כפי שקבענו (בסעיף ב') השם לקמפיין יהיה "אופנוע 125 סמק".

ה. מיקום – בחרו את המיקום בו יפורסמו המודעות שלכם – ישראל, ארה"ב, רוסיה וכו'. אפשר גם לעשות שילובים בנושא זה. אני באופן אישי לא ממליץ לעשות את זה – זה מוציא אתכם משליטה על הקמפיין ועל מקורות התנועה שלכם.

ו. שפה – בחרו את השפות בהם שולטים האנשים אליהם מופנה הקמפיין. שימו לב, מי שמחפש בגוגל הישראלי (CO.IL) יכול לחפש ב-3 שפות – אנגלית, ערבית ועברית. לכן, מומלץ להוסיף שפות אלו. מעבר לכך, הדומיין GOOGLE.COM פונה לכל השפות, לכן ניתן להוסיף גם שפות אחרות.

מומלץ מאוד לא לבחור בכל השפות האפשריות, כי זה מגדיל את מספר ההופעות של המודעות שלכם ופוגע בביצועי הקמפיין בטווח הרחוק.

ז. רשתות – קיימים מספר יעדים לפרסום בגוגל. האחד, המוכר לרובנו – מנוע החיפוש של גוגל. כמו כן, ניתן לפרסם ברשת התוכן של גוגל (אתרים פרטיים של אנשים, שרוצים להרוויח כסף מהתנועה באתר שלהם. אתרים אלו מפרסמים באמצעות מוצר אחר של גוגל, שנקרא ADSENSE. כמו כן, ניתן לבחור לפרסם גם במחשבים נישאים (ניידים) ובמכשירים סלולריים (סלולרי רגיל וגם מכשירים כמו אייפון – IPHONE).

בשלב זה, אני מציע לבחור רק את האפשרות של פרסום במנוע החיפוש. מומלץ למקד כל קמפיין לרשת מסויימת. שוב – כדי לקבל שליטה טובה יותר על המסרים שאנחנו רוצים להעביר.

ח. המחיר – כאן, ניתן לקבוע איך יתומחר הקליק – האם באופן אוטומטי או ידני? מומלץ לבחור את האפשרות של מחיר ידני, כי האוטומטי אינו מאפשר שליטה מלאה על גובה הקליק (קליק יכול / עלול להגיע גם ל- 50 ש"ח ואף יותר).

לאחרונה, גוגל הוסיפו את האפשרות לקבוע מחיר מקסימום להצעות האוטומטיות, המאפשר לשלוט במידה מסויימת על המחיר המקסימלי לקליק. מי שלא מכיר את התחום שלו והתקציב שלו סביר (100 ש"ח ומעלה) יכול לבחור באפשרות של הקליק האוטומטי.

ט. התקציב – מהו התקציב היומי שאתם מוכנים להקציב לקמפיין? כל אחד וכיסו. אתם יכולים לקבוע תקציב של שקל ליום (30 שקלים לחודש) או תקציב של 500 ש"ח ליום (15,000 ש"ח לחודש). כמובן, ככל שהתקציב נמוך יותר, כך מספר הקליקים יהיה קטן יותר ולהיפך.

אני ממליץ לקבוע בתחילה את התקציב היומי ל- 100 ש"ח ועם הזמן לשנות את התקציב בהתאם לתוצאות של הקמפיין.

י. לחץ על "שמור והמשך".

בפרקים הבאים נלמד על המודעות, מילות המפתח, מיקומים ועוד.

כדי להמשיך בקריאת המאמר "חלק ד' פרסום באינטרנט – פרסום במערכת Google Adwords'"

(ההסמכות מטעם Google ב- Google Adwords  ו- Google Analytics)

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to trucks, infiniti suv and toyota suv