אז אחרי שהסברתי את "השיטה הפרטיזנית לפרסום בגוגל" (ר' חלק א'), נראה שמן הראוי להסביר את

השיטה הנכונה לפרסום בגוגל

(זהו חלק אחד ממספר חלקים, המסבירים את נושא הפרסום הממומן ברשת הפרסום של גוגל).

אפיון האתר

בפרק זה אסביר את תהליך אפיון אתר האינטרנט שלכם. כלומר, הקמת אתר שיפנה אל קהל היעד המסויים של המוצרים והשירותים שאתם מעניקים/מוכרים.

בין הדברים שיש לבחון בעת אפיון אתר הם:

א. מטרות

ב. קהל היעד

ג. מבנה האתר

ד. מילות המפתח שמרכיבות את האתר

ה. הצבעים באתר

ו. הניווט באתר

שלב א – מטרות

ובכן, לפני שניגשים לפתוח קמפיין בגוגל, מומלץ לרשום לפניכם (על עיתון, נייר, במחשב או אפילו על מפית) את המטרות שהצבתם לעצמכם בקמפיין הזה. מוטב להציב מטרות אלו מולכם, כך שתוכלו בכל עת לראות האם סטיתם מאותן מטרות אם לאו.

בלי מטרות – אף פעם לא תוכלו באמת להרוויח מהאינטרנט או להשיג החזר חיובי טוב על ההשקעה שלכם (ROI – Return On Investment).

קחו כדוגמא מטווח יורים – אם לא נציב מטרות דמה במטווח – לא נוכל לבדוק את התוצאות שלנו ולא יהיה לנו קנה מידה כלשהו להשוואה. מעבר לכך, ש"ירי בשטח פתוח" לא נותן לנו, כמעט, כלום! חוץ מההנאה של הירי והאחיזה הנכונה בנשק.

הפרסום הוא כלי נשק מסויים. צריך לדעת לעבוד איתו בצורה הנכונה.

אחרי שהצבנו את המטרות, אנחנו מוכנים לעבור לשלב הבא:

שלב ב – זיהוי קהל היעד

כדי להשיג את המטרות, צריך להכיר את הצרכן שלנו, הלקוח. לכן, רצוי לערוך מחקר קטן על הצרכן שלנו.

שימו לב, שכל מוצר עשוי לפנות לקהל אחר. לכן, רצוי לאפיין כל אחד מהמוצרים / השירותים שאתם מעוניינים לשווק לקהל הרלוונטי אליו/הם.

שלב ג – האתר עצמו

טוב, יש הרבה דברים שניתן להגיד על האתר שלכם. ראשית, המבנה שלו. חשוב מאוד שהאתר יהיה בנוי נכון:

המערכת עליה ייבנה האתר עצמו (מערכת ניהול תוכן)

קיימות מערכות שונות לניהול תוכן, חלקן בחינם ואחרות בתשלום. ההבדל המובהק בין המערכות החינמיות לבין המערכות בתשלום הוא ברור – הסכום.

מערכות ניהול התוכן בתשלום הן מערכות שלרוב ניתנת תמיכה טכנית של בעלי מערכת ניהול התוכן (חברה פרטית שרכשה מערכת ניהול תוכן, או שפיתחה אותה בעצמה). לרוב, על פי המעט שנחשפתי אליו למערכות אלו, התמיכה הטכנית היא מוגבלת ובעל האתר צריך ללמוד את הדברים לבד ולתחזק את המערכות לבד, או לשכור, בנוסף לתשלום בגין השימוש במערכת ניהול התוכן, שירותי תחזוקה של חברה שעושה את תחזוקת האתרים. יכול להיות שאני טועה, אך זה הרושם שהתקבל אצלי.

מערכות ניהול התוכן החינמיות (WordPress, Joomla, Drupal, Magento ועוד) הן גם בתשלום, אבל התשלום במקרה זה מבוצע למקים ומתחזק המערכת.

מערכות אלו מאפשרות תכנון וחלוקה מובנית של האתר לקטגוריות, נושאים ותתי נושאים, בהתאם לצרכים שלכם. כמו כן, קיימים תוספים שונים שניתן להוסיף לאתר (רובם בחינם) שמאפשרים להוסיף מרכיבים ותכונות ייחודיות למטרות ולמבנה של האתר שלכם.

מבנה האתר

המטרות שלכם צריכות להתאים למבנה של האתר ולניווט בו. בואו לא נשכח – הקמתם אתר למטרה מסויימת או למטרות מסויימות.

לכן, הניווט של הגולש באתר, המסרים וכל תכליתו של האתר צריך לכוון לכך. אם לא עשיתם את זה נכון (או שלא עשו את זה נכון עבורכם), סביר להניח שמספר הפונים אליכם יהיה קטן מאוד.

ההיררכיה של האתר גם חשובה – החלוקה לרמות / נושאים / קטגוריות / תת קטגוריות. אלו יקבעו בסופו של דבר את התפריט, כשהשאיפה היא לקלוע קרוב ככל האפשר להגיון הניווט של קהל המטרה שלכם.

כותרות דפים

כותרות הדפים של האתר הן עניין חשוב מאוד כאשר ניגשים לפרסום ברשת הגוגל. מומלץ לתת לכל דף את הכותרת המתאימה לו ביותר. מומלץ להקים לכל נושא ואפילו לכל תת נושא – דף משלו! תנו כבוד לנושא – מגיע לו. עניין זה חשוב ביותר כאשר רוצים לפרסם.

מילות המפתח באתר

המילים שמרכיבות את האתר שלכם ואת השירותים שאתם רוצים להציע

הציצו בדף אותו אתם רוצים לשווק – אילו מילים שולטות בו? אלו ביטויים דומיננטיים בו?

אחד הכלים החינמיים של גוגל הוא "כלי מנהלי אתרים" (Webmaster Tools). מומלץ לפתוח חשבון גוגל ואף להתקין כלי זה עבור האתר שלכם. עם הזמן, תוכלו לגלות את המילים השולטות באתר שלכם, אותם רואה גוגל.

בינתיים, כל עוד הנתונים בכל מנהלי האתרים של גוגל טרם עודכנו, מומלץ לבצע את הבדיקה הזו "ידנית" (בעין הבלתי מזויינת שלכם).

בפרק הבא, אנחנו נחשוף את הדרכים בהן יש לפתוח את קמפיין הפרסום הממומן בגוגל.

גלגול – מקדמים אותך באינטרנט

למעבר להמשך המאמר "חלק ג' הכלים של גוגל GOOGLE – חינם ובתשלום"

(ההסמכות מטעם Google ב- Google Adwords  ו- Google Analytics)

Powered by WordPress | Designed by: suv | Thanks to trucks, infiniti suv and toyota suv